June 13, 2012

Dear Jane 1 & 2

Da er Dear Jane-prosjektet i gang! Min mor og jeg skal bytte på å velge ut grupper på 10 blokker, og målet er å lage to blokker hver uke. Dear Jane har 169 små firkantede blokker og 56 trekantblokker i sitt originale format. Jeg tror jeg kommer til å droppe trekantblokkene. Det vil si at jeg har lagd ca. 1,2% av blokkene mine og skal ha alle klare om ca. 84 uker (1,5 år!) hvis tidsplanen holdes.

The Dear Jane project has begun! My mom and I will take turns selecting groups of 10 blocks to be made and the goal is to make two blocks each week. Dear Jane has 169 square blocks and 56 triangle blocks in its original format. I think I will skip the triange blocks. That means I've made about 1,2% of my blocks and have about 84 weeks to go (1.5 years!) if we stay on schedule.

Jeg har bestemt meg for å bruke lilla og blå stoff på en lys grå bakgrunn (Kona Cotton Solids i Ash). Jeg har ikke sett noen gjøre dette i den fargekombinasjonen, men jeg tror det blir fint og at det grå vil gi det et litt moderne preg (hvis det i det hele tatt er mulig). Jeg liker den mer monokrome varianten av Dear Jane, da det fremhever de forskjellige mønstrene best. Avbildet under er et eksempel på en lignende variant av det jeg lager.

I've decided to use purple and blue fabrics on a light grey background (Kona Cotton Solids in Ash). I have yet to see this quilt in this color combination, but I think it will be nice and the grey should give it a slightly modern vibe. I like the monochrome versions of Dear Jane as that seems to best accentuate the various designs. Here is a photo of something similar.
Blue/Green Dear Jane Quilt WiP


Tema for de første 10 blokkene er "9-patch går bananas". Her er mine første 2 blokker - en klassisk 9-patch (M10) og en 9-patch med litt applikering (G13).

The theme for the first 10 blocks is "9-patch goes bananas". Here are my first 2 blocks - a classic 9-patch (M10) and a 9-patch with some applique (G13).
Dear Jane 1&2

Jeg er ganske fornøyd med resultatet. Applikeringsmetoden jeg brukte var "reverse applique", noe jeg ikke føler meg helt fortrolig med. Skal prøve ut litt forskjellige applikeringsmetoder etter hvert.

I am quite pleased with the result. I used reverse applique for the second block. I don't know if I like this method (it was my first time trying it). I think I will try some other methods later to see which I prefer.


Vel, det var Dear Jane for denne uken. Her er en smakebit av hva jeg holder på med nå- mer detaljer i neste bloginnlegg.

Well, that was Dear Jane for this week. Here is a sneak peek at my current projects - more details about this in my next post.
When You Wish Upon a Star... Rainbow pillow fabrics

Ha en riktig fin onsdag! Have a happy Wednesday!


Marit

No comments:

Post a Comment

I love comments! Kind words, helpful tips, just a hello or share your thoughts - let me know you've visited!